Warum travel-Domains?

Lexika müssen neutral und sachlich sein. Auch das online-Lexion Wikipedia. Daher muss es mit der Qualität der travel-Domains zu tun haben, wenn Wikipedia schreibt:
„The domain name travel is a top-level domain in the Domain Name System of the Internet. Its name suggests the intended and restricted use by travel agents, airlines, bed and breakfast operators, tourism bureaus, and others in the travel industry.

The domain was approved by ICANN on April 8, 2005 as a sponsored TLD in the second group of new TLD applications evaluated in 2004. It is sponsored by Tralliance Registry Management Company (TRMC).

The official launch began in October 2005, with a screening process to determine eligibility to register domains in each of three monthly groups for October, November, and December. Open registrations began in January 2006.

Since its launch the travel domain has witnessed worldwide usage and recognition. Numerous travel destination, associations, and individuals have implemented resources in the domain as their main promotional vehicle.“

Warum travel-domains? Die travel-domains haben einen „unique selling point“ oder ein Alleinstellungsmerkmal in einer Beziehung: Jeder kann an der Domain oder der e-mail Adresse erkennen, dass der Inhaber der Domain zur Reisebranche gehört. Dies kann im Geschäftsverkehr mit möglichen Kunden eine ganze Reihe von Vorteilen haben.

Wer sich über travel-domains informieren will, kann das auf http://www.domainregistry.de/travel-domains2.html
tun oder sich auf Youtube ein neues Video anschauen, das Schritt für Schritt erklärt wie man travel-domains registriert.

Hans-Peter Oswald
Abdruck und Veroeffentlichung honorarfrei! Der Text
kann veraendert werden.

Secura GmbH ist ein von ICANN akkreditierter Registrar für Top Level Domains. Secura ist bei ICANN für alle generischen Domains akkreditiert, also fuer .com, .net, .org, info, .biz, .name, aero, coop, museum, travel, jobs, mobi,asia, cat und kann daher alle generischen Domains registrieren. Secura kann darüber hinaus alle aktiven Länder-Domains registrieren.

ICANN-Registrar Secura GmbH
Hans Peter Oswald